Новини галузі

В Укрзалізниці прогнозують зростання рівня контейнеризації вантажів, що перевозяться залізничним транспортом, з 1-2% до 15%

Рівень контейнеризації вантажів, що перевозяться залізничним транспортом в Україні, має значний потенціал росту, і вже за три роки він може зрости з 1-2% до 15%. Про це повідомив виконавчий директор філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця» Едвін Берзиньш в інтерв’ю виданню Mintrans. «Для такої держави як Україна - це дуже мало. Якщо говорити про країни Європейського Союзу, то там 45% вантажів перевозиться контейнерами, і цей показник зростає. Сьогодні практично будь-яку продукцію можна перевозити в контейнерах. В Україні за два-три роки реально збільшити частку контейнерних перевезень до 15%», - підкреслив він. 
Виступаючи на V Міжнародній конференції «Залізниці України: розвиток та інвестиції», Е.Берзиньш наголосив на важливості реалізації власного мультимодального потенціалу Укрзалізниці та України в цілому, повідомляє прес-служба УЗ. Він зазначив, що на сьогоднішній день між Україною та Європейським Союзом майже відсутнє мультимодальне сполучення, а частка контейнерних перевезень всередині країни є досить низькою. Водночас країни ЄС покриває розгалужена мережа мультимодальних коридорів та терміналів, а частка контейнерних перевезень сягає 45%. «Саме тому Укрзалізниця вбачає за необхідне зробити ряд кроків з реалізації мультимодального потенціалу країни спільно з судноплавними лініями, операторами терміналів, експедиторами, вантажовідправниками та великими промисловими виробниками», - наголосив Е.Берзиньш.
Серед таких кроків він назвав розширення мережі терміналів Укрзалізниці, у тому числі з залученням приватних інвестицій; укладання договорів із світовими логістичними операторами, зокрема, представленими на ринку України - DHL, Maersk, COSCO та іншими.
Також Е. Берзиньш вважає за необхідне відновлення роботи щодо контрейлерних перевезень у напрямку Україна - ЄС, адже на ринку існує потреба в організації перевезень напівпричепів без тягачів та супроводження водія; створення національного офісу реалізації мультимодальних послуг та іноземних представництв для продажу комплексної мультимодальної послуги. «Максимально ефективне використання стабільних договірних відносин з транспортними та експедиторськими компаніями, виробниками та вантажовідправниками на внутрішньому й міжнародному ринках дозволить значно посилити конкурентні позиції Укрзалізниці та України в цілому на міжнародному транспортному ринку, що позитивно відобразиться на всіх учасниках вантажоперевізного процесу», - резюмував виконавчий директор філії «Центр транспортного сервісу «Ліски».
За словами Е.Берзиньша, для забезпечення розвитку контейнерних перевезень, необхідна спільна робота уряду, Міністерства інфраструктури, Укрзалізниці, митниці. «Ми готуємо пропозицію для міністерства щодо уніфікації митних норм. Наприклад, щоб фура і платформа оцінювалися як одне ціле, й ціна була єдина. Потрібен робочий електронний документообіг. В ідеалі систему треба зробити за аналогією до пасажирських перевезень, тобто вантажовідправникові досить обрати напрям, яким поїде вантаж, обрати потрібний контейнер та дату відправлення і натиснути електронну кнопку в програмі. Я хотів би, щоб процес був максимально простим і прозорим. Такі системи вже існують на міжнародному ринку», - заявив він. Керівник ЦТС «Ліски» також наголосив на важливості створення логістичніх хабів. «Створення сухих портів-хабів – важливий пункт, який допоможе розвиватися контейнерним перевезенням. Цим уже почали займатися приватні компанії, і ми можемо стати їхніми партнерами. В Україні є стратегія розвитку транспорту до 2030 року, а в компанії «Укрзалізниця» – стратегія розвитку до 2023 року. У цих документах відзначено потребу створити такі сухі порти. Стратегія філії «Ліски» також враховуватиме ці пункти. Як це відбуватиметься – за рахунок приватного капіталу або ж інших фінансових ресурсів – уже інше питання. Ми зараз розробляємо дорожню карту розвитку таких терміналів», - повідомив Е.Берзиньша. Крім того, він зазначив, що наразі розробляються нові маршрути Туреччина – Україна – Польща та Туреччина – Україна – Німеччина. «Незабаром відкриємо маршрут Стамбул – Гданськ. Важливо задля цього зробити єдині умови для вантажовідправників. Ми хочемо розвивати маршрут через Чорне море до Грузії, Каспійського моря, Азербайджану. Україна може взяти частину транзиту, який іде до Індії, – це амбітний план, але реальний», - підкреслив Е.Берзиньша.